سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صاحب الزمان
چهارشنبه 92 بهمن 30 :: 4:6 عصر ::  نویسنده : مجیدکریمی پرنیان

حضرت  امام محمدباقر علیه السلام فرمودند:ناچار باید بنی فلان (بنی عباس) پادشاهی کند ، پس چون مالک شوند بین ایشان اختلاف افتد ، سپس متفرق شوند ، آن گاه خراسانی و سفیانی خروج کنند ، این از مشرق و آن از مغرب و با هم به کوفه رسند و احدی از ایشان را باقی نگذارند ، پس فرمودند:خروج سفیانی ، یمانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز خواهد بود.1

-------------------------------------------------------------

1:بحارالنوار،ج52،ص231

 

زراره از امام صادق علیه السلام روایت می کند که حضرت فرمودند : ندا کننده ای از آسمان ندا کند که فلان (حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ) امیر است و ندا کننده ای ندا کند که علی علیه السلام و شیعیانشن رستگارند ، زراره می گوید :من از ایشان پرسیدم : دیگر با این حال چه کسی با مهدی علیه السلام می جنگد؟ حضرت صادق علیه السلام فرمودند:شیطان ندا می کند که فلان (عثمان) و شیعیانش رستگارند . عرض کردم :پس از کجا بدانند کدام صدا راست و کدام دروغ است ؟ ایشان فرمودند :آن کسی که احادیث مرا روایت کند می شناسد کدام راست و کدام دروغ است1

 

1 غیبت نعمانی ، ص 264

 

حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرمود:از علایم حتمیه که چاره ای از آن نیست و باید پیش از قائم علیه السلام باشد ، یکی خروج سفیانی است و دیگری قتل نفس زکیه و دیگری خُسف و فرو رفتن بیدا (بیابانی است بین مکه و مدینه) و دیگری ندای آسمانی و خروج خراسانی است.

1-سفیانی از نسل بنی امیه است.اسمش عثمان بن عنبسه است و خروجش از علائم حتمیه است.تا او خروج نکند حضرت حجت علیه السلام خروج نخواهد کرد و هر کس قبل از سفیانی در هر زمان ادعای امامت کند و خروج نماید و خود را قائم آل محمد صل الله علیه و آله داند ، او کذاب و دروغگو است.

 

علایم در پست های آینده...

 

سفیان بن ابراهیم حریری از پدرش نقل می کند که نفس زکیه ، جوانی از آل محمد صل الله علیه و آله است و اسمش محمد بن حسن است که بدون جرم و گناه کشته می شود ، وقتی او کشته شود برای ستمکاران در آسمان ، عذرخواهی و در زمین یاوری باقی نمیماند ، آن وقت است که خداوند حضرت قائم علیه السلام  را با جماعتی که برای ایشان در نظر مردم از سرمه ی چشم کمترند مبعوث می گرداند ، هنگامی که ایشان خروج کنند مردم برای ایشان گریه می کنند و ایشان را نمی بینند مگر آن که ربوده شوند و خداوند برای ایشان مغرب و مشرق را فتح می کند ، آگاه باشید!ایشان مومنان حقیقی هستند و این ، بهترین جهادها در آخر الزمان است




موضوع مطلب :
چهارشنبه 92 بهمن 30 :: 3:42 عصر ::  نویسنده : مجیدکریمی پرنیان
احادیثی از امام علی بن موسی الرضا علیه السلام درباره ایمان، خداشناسی، خودشناسی، کمک به مردم و...
 

 

1.  مؤمن ، مؤمن واقعی نیست ، مگر آن که سه خصلت در او باشد : سنتی از پروردگارش و سنتی از پیامبرش و سنتی از امامش . اما سنت پروردگارش ، پوشاندن راز خود است ، اما سنت پیغمبرش ، مدارا و نرم رفتاری با مردم است ، اما سنت امامش صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است
لا یکون المؤمن مؤمنا حتی تکون فیه ثلاث خصال ، سنة من ربه ، و سنة من نبیه ، و سنة من ولیه . فاما السنة من ربه فکتمان سره ، و اما السنة من نبیه فمداراة الناس ، و اما السنة من ولیه فالصبر فی البأساء و الضراء
                                                                                           اصول کافی ، ج 3 ، ص (339)

2.  پنهان کننده کار نیک ( پاداشش ) برابر هفتاد حسنه است و آشکار کننده کار بد سرافکنده است ، و پنهان کننده کار بد آمرزیده است
المستتر بالحسنة یعدل سبعین حسنة ، و المذیع بالسیئة مخذول ، و المستتر بالسیئة مغفور له
                                                                                           اصول کافی ، ج 4 ، ص (160)

3.  از اخلاق پیامبران ، نظافت و پاکیزگی است
من أخلاق الانبیاء التنظف
                                                                                                  تحف العقول ، ص (466)

4. دوست هرکس عقل او ، و دشمنش جهل اوست
صدیق کل امرء عقله و عدوه جهله
                                                                                                  تحف العقول ، ص (467)

5. عقل شخص مسلمان تمام نیست ، مگر این که ده خصلت را دارا باشد : از او امید خیر باشد ، از بدی او در امان باشند ، خیر اندک دیگری را بسیار شمارد ، خیر بسیار خود را اندک شمارد ، هرچه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود ، در عمر خود از دانش طلبی خسته نشود ، فقر در راه خدایش از توانگری محبوبتر باشد ، خواری در راه خدایش از عزت با دشمنش محبوبتر باشد ، گمنامی را از پرنامی خواهانتر باشد . سپس فرمود : دهمی چیست و چیست دهمی ! به او گفته شد : چیست ؟ فرمود : احدی را ننگرد جز این که بگوید او از من بهتر و پرهیزگارتر است
لا یتم عقل امرء مسلم حتی تکون فیه عشر خصال ، الخیر منه مأمول ، و الشر منه مأمون ، یستکثر قلیل الخیر من غیره ، و یستقل کثیر الخیر من نفسه ، لا یسأم من طلب الحوائج الیه ، و لا یمل من طلب العلم طول دهره ، الفقر فی الله احب الیه من الغنی ، و الذل فی الله احب الیه من العز فی عدوه ، و الخمول أشهی الیه من الشهرة . ثم قال ( علیه السلام) : العاشرة و ما العاشرة ! قیل له : ما هی ؟ قال ( علیه السلام) : لا یری أحدا الا قال : هو خیر منی و أتقی
                                                                                                  تحف العقول ، ص (467)

6. ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است ، و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است ، و به فرزند آدم چیزی بالاتر از یقین داده نشده است
إن الایمان افضل من الاسلام بدرجة ، و التقوی افضل من الایمان بدرجة ، و لم یعط بنو آدم افضل من الیقین
                                                                                                  تحف العقول ، ص (469)

7. ایمان انجام واجبات و دوری از محرمات است ، ایمان عقیده به دل و اقرار به زبان و کردار با اعضاء تن است
و الایمان أداء الفرائض و اجتناب المحارم . و الایمان هو معرفة بالقلب و إقرار باللسان و عمل بالارکان
                                                                                                  تحف العقول ، ص (444)

8. حضرت رضا ( علیه السلام ) همیشه به اصحاب خود می فرمود : بر شما باد به اسلحه پیامبران ، گفته شد : اسلحه پیامبران چیست ؟ فرمود : دعا
عن الرضا (علیه السلام ) أنه کان یقول لأصحابه : علیکم بسلاح الأنبیاء ، فقیل : و ما سلاح الأنبیاء ؟ قال : الدعاء
                                                                                           اصول کافی ، ج 4 ، ص (214)

9. پیوند خویشاوندی را برقرار کنید گرچه با جرعه آبی باشد ، و بهترین پیوند خویشاوندی ، خودداری از آزار خویشاوندان است
صل رحمک و لو بشربة من ماء ، و افضل ما توصل به الرحم کف الأذی عنها
                                                                                                  تحف العقول ، ص (469)

10. از نشانه های دین فهمی ، حلم و علم است ، و خاموشی دری از درهای حکمت است . خاموشی و سکوت ، دوستی آور و راهنمای هر کار خیری است
إن من علامات الفقه : الحلم و العلم ، و الصمت باب من ابواب الحکمة ، إن الصمت یکسب المحبة ، إنه دلیل علی کل خیر
                                                                                                  تحف العقول ، ص (469)

11. زمانی بر مردم خواهد آمد که در آن عافیت ده جزء است ، که نه جزء آن در کناره گیری از مردم ، و یک جزء آن در خاموشی است
یأتی علی الناس زمان تکون العافیة فیه عشرة اجزاء : تسعة منها فی اعتزال الناس و واحد فی الصمت
                                                                                                  تحف العقول ، ص (470)

12. از امام رضا ( علیه السلام ) از حقیقت توکل سؤال شد . فرمود : این که جز خدا از کسی نترسی
سئل الرضا ( علیه السلام ) عن حد التوکل ، فقال ( ع ) : أن لا تخاف احدا الا الله
                                                                                                  تحف العقول ، ص (469)

13. بخیل را آسایشی نیست ، و حسود را خوشی و لذتی نیست ، و زمامدار را وفایی نیست ، و دروغگو را مروت و مردانگی نیست
لیس لبخیل راحة ، و لا لحسود لذة ، و لا لملوک وفاء ، و لا لکذوب مروة
                                                                                                  تحف العقول ، ص (473)

14. به خداوند خوشبین باش ، زیرا هرکه به خدا خوشبین باشد ، خدا با گمان خوش او همراه است ، و هرکه به رزق و روزی اندک خشنود باشد ، خداوند به کردار اندک او خشنود باشد ، و هرکه به اندک از روزی حلال خشنود باشد ، بارش سبک و خانواده اش در نعمت باشد و خداوند او را به درد دنیا و دوایش بینا سازد و او را از دنیا به سلامت به دار السلام بهشت رساند
أحسن الظن بالله ، فإن من حسن ظنه بالله کان عند ظنه ، و من رضی بالقلیل من الرزق قبل منه الیسیر من العمل ، و من رضی بالیسیر من الحلال خفت مؤونته و نعم أهله و بصره الله داء الدنیا و دواءها و اخرجه منها سالما الی دار السلام
                                                                                                  تحف العقول ، ص (472)

15. ایمان چهار رکن است : توکل بر خدا ، رضا به قضای خدا ، تسلیم به امر خدا ، واگذاشتن کار به خدا
الایمان أربعة أرکان : التوکل علی الله ، و الرضا بقضاء الله ، و التسلیم لأمر الله ، و التفویض الی الله
                                                                                                 تحف العقول ، ص (469)

16. از امام رضا درباره بهترین بندگان سؤال شد . فرمود : آنان هرگاه نیکی کنند خوشحال شوند ، و هرگاه بدی کنند آمرزش خواهند ، و هرگاه عطا شوند شکر گزارند ، و هرگاه بلا بینند صبر کنند ، و هرگاه خشم کنند . درگذرند
سئل ( علیه السلام) عن خیار العباد ، فقال : الذین اذا أحسنوا استبشروا ، و اذا اساءوا استغفروا ، و اذا أعطوا شکروا ، و اذا ابتلوا صبروا ، و اذا غضبوا عفوا
                                                                                                  تحف العقول ، ص (469)

17. از حضرت امام رضا ( علیه السلام ) درباره خوشی دنیا سؤال شد . فرمود : وسعت منزل و زیادی دوستان
سئل الامام الرضا ( علیه السلام ) عن عیش الدنیا ، فقال : سعة المنزل و کثرة المحبین
                                                                                            بحار الانوار ، ج 76، ص (152)

18. هر کس اندوه و مشکلی را از مؤمنی برطرف نماید ، خداوند در روز قیامت اندوه را از قلبش برطرف سازد
من فرج عن مؤمن فرج الله عن قلبه یوم القیامة
                                                                                           اصول کافی ، ج 3 ، ص (268)

19. بعد از انجام واجبات ، کاری بهتر از ایجاد خوشحالی برای مؤمن ، نزد خداوند بزرگ نیست
لیس شیء من الاعمال عند الله عزوجل بعد الفرائض افضل من إدخال السرور علی المؤمن
                                                                                            بحار الانوار ، ج 78، ص (347)

 20. به دیدن یکدیگر روید تا یکدیگر را دوست داشته باشید و دست یکدیگر را بفشارید و به هم خشم نگیرید
تزاوروا تحابوا و تصافحوا و لا تحاشموا
                                                                                            بحار الانوار ، ج 78، ص (347)

 




موضوع مطلب :
1   2   3   4   5   >>   >